چالش های یک مادر که کسی به شما نمی گوید!

مادرها چه چالشهایی در زندگی خود دارد؟ پیش از آنکه بدانید چگونه باید با مادرتان رفتار کنید باید بدانید که دنیای مادران چه شکلی است و دخترانی که می خواهند مادر شوند خود را آماده کنند. ما در این راه به شما کمک می کنیم. چه زمانی بی خوابی نوزاد تمام میشود؟ چرا مادران همیشه نگران هستند؟ چرا برخی مادران غرغرو هستند؟ چه آسیب هایی به مادران وارد شده است؟
چاش های مادر بودن - رفتار با مادر

همه ما دیده ایم که هر مادر در ابتدا یک زن معمولی بوده است که به مسائل دنیا کاری نداشته است، اما پس از تولد فرزندش به یک قهرمان تبدیل شده است. کسی که مانند قهرمان فیلم ها مراقب تمام خطرات احتمالی که ممکن است فرزندش را تهدید کند هست، مراقب تغذیه، خواب کافی، سلامتی او است و در کنار آن حواسش هست که فرزندش توسط دیگران اذیت نشود، در و پنجره ای باز نباشد که برای فرزندش خطرناک باشد، در پارک و هنگام بازی آسیب نبیند.

مادر بودن

این رفتارهای مادرانه را کسی در کلاس و یا در میان ورقه های کتاب یاد نمی گیرد، بلکه چیزی است که به صورت غریزی و طبیعی درون هر زن قرار دارد.
مادر شدن برای افراد ضعیف نیست. هر شخص به عنوان مادر با چالش های زیادی روبروست، با مسائل ناشناخته زیادی مواجه می شود و زندگی‌ای پر از فداکاری را می گذراند.

مادر شدن اتفاق فوق العاده ای است اما می تواند زندگی فرد را نیز به کلی تغییر می دهد. مادران سفر غیر منتظره ای را از همان لحظه لقاح و دوران جنینی فررندشان آغاز می کنند که آن ها را برای همیشه تغییر می دهد.


مادر شدن مانند یک راز است و تا کسی آن را تجربه نکند نمی تواند درک درستی از آن داشته باشد. هیچ کس به صورت آشکار در مورد مادر شدن، چالش های روبرو و اتفاق های غیرمنتظره آن، چیزی به اشتراک نمی گذارد.


در این بخش می خواهیم در مورد چیزهایی صحبت کنیم که مادر شدن را سخت می کند و و تا به حال کسی در مورد آن به وضوح چیزی نگفته است

1. زندگی مادران = بچه ها

فرزندان، مرکز جهان مادر هستند، و این امر حتی تا بعد از سنین کودکی ادامه دارد؛ درست است که با بالا رفتن سن، وابستگی فرزند به مادر کم تر می شود، اما همه چیز به همین جا ختم نمی شود. چه فرزند شما در سنین کودکی و چه در سنین نوجوانی باشد، شما هنوز نقطه اصلی تماس هستید. او برای رفتن به مدرسه یا مطب دکتر باز هم نیاز به حضور شما دارد. در واقع شما راننده، آشپز و مدیر همه چیز هستید. حقیقت این است تا زمانی که فرزندانتان به 20 سالگی نرسند، این روند تغییر چندانی نخواهد داشت.

2. چه کسی به خواب نیاز دارد!

مادران، به خوبی از تغذیه نوزاد در نیمه شب آگاه هستند و می دانند که در زمان نوزادی ممکن است خواب کافی نداشته باشند؛ اما، آیا می دانستید که بچه های بزرگتر نیز نیمه شب از خواب بیدار می شوند؟ کودکتان نیمه شب بیدارتان می کند و می گوید،《من به آب نیاز دارم》یا 《 خواب بدی دیدم و می ترسم》بله، شما هنوز این مساله را تا سال های پیش از نوجوانی خواهید داشت.          

  
مطالعات نشان می دهد که کاهش طول مدت خواب و نارضایتی از کم خوابی در والدین تا شش سال پس از تولد فرزندشان ادامه دارد.

چالش مادر بودن

3. سرنوشت روابط دوستانه!!

مادران به سختی می توانند با دوستان خود همراه شوند، به خصوص زمانی که نوزاد اول آن ها متولد می شود؛ اما آیا می‌دانستید وقتی فرزندتان وارد مرحله نوجوانی می‌شود، دوباره دشوار می‌شود. برنامه روزانه کودکان ما پر است، در نتیجه نیاز به مدیریت و نظارت مستمر دارند. تمرین، بازی، عملکرد مدرسه و… در تمام ساعات شبانه روز، از جمله آخر هفته ها، پس چگونه برای دوستانش وقت بگذارد؟

4. روابط با همسر!!

ممکن است بپرسید او کیست؟ آیا او همان کسی است که قول داده اید تا پایان عمر دوستش داشته باشید یا اینکه فقط در یک بحث نحوه تربیت فرزندان با او صحبت می کنید؟


کودکان، تسلط کامل بر زندگی شما به عنوان مادر دارند و زمان کمی را برای تعامل با همسرتان در اختیار شما می گذارند، در نتیجه، رضایت زناشویی هنگام تربیت فرزندان کاهش می یابد.

5. بچه ها می خواهند همه چیز را تجربه کنند.

بچه ها عاشق تست کردن هر چیزی هستند و این با افزایش سن کم تر نمی شود و در واقع، ممکن است پیچیده تر شود. برای همین مادر نگران اعتیاد در نوجوانان هستند.

همانطور که زندگی کمی پیش می رود، کودکان بزرگتر سعی می کنند از قوانین اجتناب کنند، آن‌ ها را دستکاری می کنند و یا مورد آزمایش قرار دهند.  

 بچه ها آزادی هر چه بیشتری می خواهند، اما به اندازه کافی و لازم، مشتاق قبول مسئولیت نیستند. بچه ها حد و مرزها و خط قرمزها را نادیده می کنند و آن ها را رد می کنند و فراموش می کنند که باید قانون و محدودیت ها رعایت کنند و پس از آن اغلب مادر وادار می شود تا نظم و انضباط و مسئولیت کارهایی که فرزندش انجام داده است را به عهده بگیرد.

چالشهای مادر بودن

6. هر چه بیشتر، بهتر

بسیاری از مادران فکر می‌کنند که داشتن فرزندان کمتر زندگی را آسان‌تر می‌کند؛ اما بررسی ها نشان می دهد که بیشتر مادرانی که چهار فرزند یا بیشتر داشتند، سطح استرس کمتری را گزارش کردند.


مادرانی با تعداد فرزند کم تر، زمان زیادی را صرف نگرانی و استرس در مورد اینکه پدر و مادر کاملی باشند می کنند در حالی که به نظر می رسد این تصور با استقبال از چهارمین فرزند تغییر می کند.

7. شیوه های فرزندپروری

جنسیت و سبک های فرزندپروری به دشوارتر کردن کار مادر کمک می کند. کودکان غیرقابل پیش بینی هستند و تلاش برای کشف نحوه مدیریت رفتارهایشان، حتی زمانی که دیگر کودک نوپا نباشند به پایان نمی رسد


همانطور که فرزندان ما بزرگتر می شوند، ممکن است مسیریابی نیز دشوارتر شود؛ از این گذشته، هیچ مادری نمی‌داند دقیقا تا چه سنی نمی‌تواند به فرزندانش اجازه دهد تا زندگی خود را به طور کامل مدیریت کنند.

8. چالش های زندگی در هر مقطع         

مادران از همان لحظه که متوجه می شوند دارند مادر می شوند، آرزوها و امیدهای زیادی برای فرزند خود دارند، با این حال، هیچ کس به شما نمی گوید که کودکان ممکن است بزرگ شوند و شما در رسیدن به این آرزوها شکست های قابل توجهی را تجربه کنید. اگر فرزندتان در اشتیاق شما برای تحصیلات عالی شریک نباشد، چگونه رفتار خواهید کرد؟ اگر او به مسیر انتخابی شما علاقه ای نداشته باشد چه؟     

همچنین کودکان در دنیای خود مسائل دارند و چیزهایی را تجربه می کنند و از شما انتظار می رود که آن ها را مدیریت کنید. مورد قلدری واقع شدن، اعتیاد، روابط پرخطر چیزهایی نیستند که مادران برای فرزند خود پیش بینی کنند و یا آشکارا به اشتراک می گذارند، اما ممکن است برای هر فردی اتفاق بی افتد.

حرف پایانی

شکی نیست که مادر شدن کار سختی است و ما در جامعه ای زندگی می کنیم که زندگی ما حول محور «فرزندان» می چرخد. 

شما به عنوان مادر سعی می کنید حتی برای روز تولد فرزندتان نیز برنامه ریزی کنید اما وقتی آخر سر از بیمارستان به خانه برمی گردید، تمام نقشه هایش نقش بر آب ی بینید و چالش های واقعی در همان روزهای اول مادر شدنتان شروع می شود، کمبود خواب پیدا می کنید، نگران سلامتی و اوضاه کودکتان هستید، روابط شما به خاطر مسئولیت های فرزندداری آسیب می بیند، ولی مجبور هستید کارهایتان را انجام دهید.

 هر مرزی برای آزمایش صبر ما فشار داده می شود و هیچ کتابی وجود ندارد که در مورد چگونگی هدایت زندگی در شرایط خاص والدین و فرزندتان مناسب باشد. با این حال شما، حتی با وجود چالش‌های زیاد، هر لحظه شادی را از زمانی که با آن ها می‌گذرانید، حفظ ‌کنید و سعی کنید از این مسیر و در کنار فرزند خود بودن لذت کافی ببرید.

سایت فارسیدو

تمامی محتوا و آموزشهای خانواده، ازدواج و روانشناسی سایت ” فارسیدو” توسط تیم تخصصی و با استفاده از منابع علمی و به روز تهیه شده و در اختیار شما قرار داده شده است. کپی برداری و استفاده از مطالب با ذکر نام و آدرس سایت بلامانع است.

با 5 ستاره از ما حمایت کنید
5/5
در linkedin به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در email به اشتراک بگذارید
در facebook به اشتراک بگذارید
پذیرش ناپدری و نامادری جدید

چگونه پذیرش ناپدری و نامادری جدید را برای کودکان آسانتر کنیم؟

من نامادری هستم چه باید کنم؟ چگونه ناپدری مهربان باشیم؟ ارتباط، صبر، ایجاد استانداردهای توافق شده توسط بزرگسالان درگیر و تثبیت نقش عضو جدید در خانواده ای که قبلاً زندگی نامه قبلی دارد، کلیدی است تا داستان «سیندرلا» تکرار نشود.

ادامه مطلب »
چگونه یک ناپدری خوب باشیم پدرخواندگی موفق

چگونه ناپدری خوب باشیم | پدرخواندگی موفق

پدرناتنی باید از همان ابتدا مرزها را تعیین کنید، اما باید برای تنش نیز آماده باشید. بچه ها ممکن است در مورد رابطه جدید مادرشان مشتاق نباشند و برای مدتی غیرعادی نیست که رفتار نامناسبی داشته باشند. سعی کنید این را شخصی نگیرید. تا جایی که می توانید با عشق خود سخاوتمند باشید، حتی در مواقع سخت، و به احتمال زیاد با گذشت ماه ها و سال ها همه چیز یکنواخت خواهد شد.

ادامه مطلب »
خشونت علیه کودکان

خشونت علیه کودکان (جنسی – مدرسه – آنلاین)

خشونت علیه کودکان اشکال مختلفی دارد. می تواند فیزیکی، عاطفی یا جنسی باشد. این اتفاق در همه کشورها و در هر محیطی رخ می دهد – در خانه کودک، جامعه، مدرسه و آنلاین. در برخی از نقاط جهان، نظم و انضباط خشونت آمیز از نظر اجتماعی پذیرفته شده و رایج است. و برای بسیاری از دختران و پسران، خشونت به دست افرادی است که به آنها اعتماد دارند – والدین یا مراقبان آنها، معلمان، همسالان و همسایگان.

ادامه مطلب »
تجاوزهای خطرناک برای کودکان از نظر سازمان های بین المللی

تجاوزهای خطرناک برای کودکان از نظر سازمان های بین المللی

از کشتار گسترده، معلولیت، آدم‌ربایی و خشونت جنسی گرفته تا استخدام در گروه‌های مسلح و اعتصاب به مدارس و بیمارستان‌ها، و همچنین تأسیسات آبی ضروری – کودکان ساکن در مناطق درگیری در سراسر جهان همچنان در مقیاسی تکان‌دهنده مورد حمله قرار می‌گیرند. 

ادامه مطلب »
پسر لجباز

روش رفتار با پسر لجباز

والدین کودکان اغلب با عصبانیت ها و نگرش های دوران کودکی دست و پنجه نرم می کنند. بنابراین اگر شما یکی از آنها هستید، ما به شما کمک می کنیم تا بفهمید چگونه با یک پسر لجباز رفتار کنید.

ادامه مطلب »
دختر لجباز

تکنیک معجزه آسا رفتار با دختر لجباز

خلق و خو چیزی است که ما با آن متولد می شویم. بچه ها می توانند خلق و خوی داشته باشند و اگر دختر شما لجباز است، باید بفهمید که شما تنها نیستید که بچه لجبازی دارید. بسیاری از والدین دارای فرزندان لجباز هستند و وقتی بچه ها خیلی کوچک هستند اشکالی ندارد. اما روشی که با کودک لجباز خود رفتار می کنید، تفاوت بزرگی را در نوع بزرگسالی آنها ایجاد می کند. مرحله کودک نوپا و مرحله نوجوان سخت ترین مرحله در نظر گرفته می شود.

ادامه مطلب »
نوشتن دیدگاه