رفتار والدین ناتنی خوب

وقتی پدرخوانده می‌شوید، طبیعی است که فکر کنید آیا باید از همان ابتدا مانند یک والدین رفتار کنید یا رویکردی منتظر بمانید. هیچ راه درستی برای ناتنی بودن وجود ندارد . با گذشت زمان راهی برای فرزندخواندگی پیدا خواهید کرد که مناسب شما و خانواده شما باشد.
والدین ناتنی خوب

امتیاز کلیدی

  • ناتنی شدن می تواند چالش برانگیز و ارزشمند باشد.
  • مهم است که با شریک زندگی خود در مورد انتظارات خود صحبت کنید.
  • این می تواند کمک کند که کارها را به آرامی پیش ببریم تا همه وقت داشته باشند تا خود را تنظیم کنند.
  • با گذشت زمان، اگر این همان چیزی است که شما، شریک زندگی و فرزند ناتنی تان می خواهید، می توانید نقش والدین بیشتری را به عهده بگیرید.

پدر و مادر مرحله ای: اصول اولیه

وقتی پدرخوانده می‌شوید، طبیعی است که فکر کنید آیا باید از همان ابتدا مانند یک والدین رفتار کنید یا رویکردی منتظر بمانید. هیچ راه درستی برای ناتنی بودن وجود ندارد . با گذشت زمان راهی برای فرزندخواندگی پیدا خواهید کرد که مناسب شما و خانواده شما باشد.

پاداش ناتنی بودن

جوایز ناتنی بودن می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • فرصتی برای ایفای نقش محوری در زندگی کودک
  • لذت و حمایت از یک شبکه خانواده گسترده
  • فرصتی برای فرزندان شما برای ایجاد روابط قوی با خواهر و برادر ناتنی و خواهر و برادر ناتنی
  • فرصتی برای شما برای ایجاد یک رابطه قوی با شریک زندگی و فرزندان ناتنی خود.

چالش های ناتنی بودن

چالش‌های ناتنی بودن می‌تواند شامل ورود به یک خانواده جدید باشد که در آن همه افراد از قبل یکدیگر را می‌شناسند . برای شروع، ممکن است احساس کنید کمی کنار گذاشته شده اید.

فرزند ناتنی شما ممکن است شما را طرد کند، شما را نادیده بگیرد یا در کنار شما احساس ناراحتی یا خجالتی کند. کنار آمدن با این موضوع و یافتن راهی برای ارتباط با فرزند ناتنی‌تان که برای او و شما مفید باشد، دشوار است.

ممکن است مجبور شوید با واکنش های منفی یا انتقاد والدین دیگر فرزندخوانده خود مقابله کنید . و اگر والدین دیگر فرزندخوانده شما علاقه ای به حضور شما در زندگی فرزندخوانده خود ندارند، این می تواند بر نحوه رفتار فرزندخوانده شما با شما تأثیر بگذارد.

اگر فرزند یا فرزندانی از خود دارید، ممکن است نسبت به فرزند خود احساس تعصب داشته باشید یا اگر فکر می کنید شریک زندگی شما با فرزندتان منصفانه رفتار نمی کند، ناراحت شوید.

شما و شریک زندگیتان ممکن است رویکردها و انتظارات متفاوتی در مورد فرزندپروری داشته باشید . شما باید با شریک زندگی خود در مورد هر مشکلی که به دلیل این تفاوت ها پیش می آید کار کنید.

و ممکن است فشاری برای ایفای نقشی خاص وجود داشته باشد – برای مثال، نامادری ها ممکن است احساس کنند که از آنها انتظار می رود نقش مراقبت اصلی را بر عهده بگیرند، یا ناپدری ممکن است احساس کند که باید مسئولیت قوانین و مرزها را بر عهده بگیرد.

با وجود اینکه نمی خواستم با شریک سابقم آشتی کنم، وقتی یک زن جدید در صحنه بود ناراحت شدم. من نمی خواستم او روی بچه هایم تأثیر بگذارد.
– علی، 40 ساله، مادر مطلقه دو فرزند

کمک به فرزندخواندگی در آرامش

در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تا رابطه خود را با فرزند ناتنی خود و نقش خود را به عنوان یک ناتنی راحت کنید.

با شریک زندگی خود صحبت کنید از شریک 
زندگی خود سؤالاتی بپرسید:

  • چه نقشی را می خواهید با فرزندتان بازی کنم؟
  • باید چکار کنم؟ چه کاری نباید انجام دهم؟
  • چگونه بفهمیم که خوب پیش می رود؟
  • چگونه به یکدیگر بازخورد می دهیم بدون اینکه آن را خیلی شخصی بدانیم؟

همچنین می توانید به این فکر کنید که چه سطحی از مشارکت را می خواهید و چه چیزی برای شما راحت است.

فرزند ناتنی خود
را بشناسید اگر می توانید قبل از زندگی مشترک با فرزند ناتنی خود آشنا شوید. می توانید با هم به گردش بروید یا فعالیت هایی مانند قدم زدن با سگ، خواندن کتاب یا تماشای فیلم انجام دهید. یا می توانید کارهای عملی مانند کمک به فرزندخوانده خود در انجام تکالیف یا هدایت او به ملاقات دوستان انجام دهید. همچنین می توانید از شریک زندگی خود در مورد نیازها، علاقه ها و ناپسندهای خاص فرزند ناتنی خود بپرسید.

روی نکات مثبت تمرکز
کنید سعی کنید نسبت به فرزند ناتنی خود پذیرنده و مثبت باشید. به عنوان مثال، می‌توانید به زمانی که او کار درست را انجام می‌دهد اشاره کنید، یا زمانی که فرزند ناتنی‌تان در کاری خوب عمل می‌کند، می‌توانید با یک کیک شگفت‌انگیز جشن بگیرید.

کارها را به آرامی
انجام دهید کارها را با سرعتی که مناسب فرزند ناتنی تان است انجام دهید. انتظار عشق فوری یا حتی مثل بین خود را نداشته باشید. در روزهای اول به احترام بسنده کنید.

اگر زمانی را صرف حمایت از فرزند ناتنی خود کنید، اما نقش والدین فعالی را به عهده نگیرید، معمولاً در یکی دو سال اول بهترین نتیجه را دارد. کافی است فردی باشید که فرزند ناتنی شما می تواند هر هفته همان کارها را انجام دهد، مانند همیشه او را به ورزش در روزهای شنبه ببرید. این به فرزندخوانده شما این شانس را می دهد که شما را بشناسد و به شما اعتماد کند.

هنگامی که شما و فرزند ناتنی‌تان با یکدیگر راحت هستید، می‌توانید نقش پدر و مادری بیشتری را به عهده بگیرید، اگر این چیزی است که شما، همسرتان و فرزندخوانده‌تان می‌خواهید.

به شرکای سابق فکر کنید
شریک سابق شریک زندگی شما ممکن است به زمان نیاز داشته باشد تا خود را به عنوان یک پدر و مادر ناتنی وفق دهد. اگر حداقل در ابتدا با همسر سابق شریک زندگی خود ارتباط چندانی نداشته باشید، می تواند آسان تر باشد.

معمولاً اگر دو والدین در مورد مراقبت از کودک و سایر مسائل با یکدیگر صحبت کنند، به خصوص در سال های اولیه، بهترین نتیجه را دارد. اما اگر شریک سابق شما خوشحال است که در مورد ترتیبات با شما صحبت می کند، اگر شما و شریک زندگی تان نیز با آن احساس خوبی داشته باشید، خوب است.

با گذشت زمان ممکن است همسر سابق شریک خود را بشناسید و دوست داشته باشید و به اندازه کافی احساس راحتی کنید که رویدادهایی مانند جشن تولد کودکان یا جشن فارغ التحصیلی را به اشتراک بگذارید.

مراقب خود باشید
همچنین مهم است که از خود مراقبت کنید. وقت خود را صرف کارهایی کنید که به شما احساس خوبی می دهد و برای شما خوب است – به عنوان مثال، ورزش کردن، خوب غذا خوردن، دیدن دوستان و همگام شدن با علایق و سرگرمی ها.

ویدئو: ناتنی بودن

مشاهده ویدیوهای بیشتر برای بزرگسالان

در این ویدیو والدین ناتنی تجربیات خود را به اشتراک می گذارند. آنها می گویند ایجاد رابطه با فرزندان شریک زندگی شما زمان می برد. شما می توانید با گوش دادن، حساس بودن و نشان دادن اهمیت خود به آنها اعتماد ایجاد کنید. یکی از مادران می گوید که داشتن نامادری در کودکی مانند داشتن یک منبع اضافی بود. اکنون او از آشنایی با فرزندان ناتنی خود و یافتن راه هایی که بتواند نقش ویژه ای در زندگی آنها داشته باشد لذت می برد.

تعریف خود را از کاری که یک ناتنی یا ناپدری انجام می دهد ابداع کنید. وقتی شریک زندگی من با بچه‌هایش بحث می‌کند، اتاق را ترک می‌کنم، زیرا در خانواده ما بهترین کار را دارد. از وضع قوانین خود نترسید تا برای شما کارساز باشد.
– مریم، 40 ساله، نامادری دو فرزند

برای اولین بار پدر و مادر شدن

اگر قبلاً والدین نبوده اید، می تواند به موارد زیر کمک کند:

  • در مورد سنین و مراحل رشد فرزندان ناتنی خود بخوانید
  • در مورد تکنیک های فرزندپروری مثبت مانند گوش دادن فعال ، استفاده از روال ها برای مدیریت رفتار و استفاده از توجه برای بهبود رفتار بیاموزید . شما و شریک زندگیتان می توانید با هم به یک کلاس فرزندپروری مثبت بروید
  • از شریک زندگی خود در مورد روال عادی فرزندخوانده خود بپرسید و برای آن روز برنامه داشته باشید، به خصوص اگر در حالی که همسرتان در اطراف شما نیست از فرزند خوانده خود مراقبت می کنید.

سایت فارسیدو

تمامی محتوا و آموزشهای خانواده، ازدواج و روانشناسی سایت ” فارسیدو” توسط تیم تخصصی و با استفاده از منابع علمی و به روز تهیه شده و در اختیار شما قرار داده شده است. کپی برداری و استفاده از مطالب با ذکر نام و آدرس سایت بلامانع است.

با 5 ستاره از ما حمایت کنید
5/5
در linkedin به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در email به اشتراک بگذارید
در facebook به اشتراک بگذارید
پذیرش ناپدری و نامادری جدید

چگونه پذیرش ناپدری و نامادری جدید را برای کودکان آسانتر کنیم؟

من نامادری هستم چه باید کنم؟ چگونه ناپدری مهربان باشیم؟ ارتباط، صبر، ایجاد استانداردهای توافق شده توسط بزرگسالان درگیر و تثبیت نقش عضو جدید در خانواده ای که قبلاً زندگی نامه قبلی دارد، کلیدی است تا داستان «سیندرلا» تکرار نشود.

ادامه مطلب »
چگونه یک ناپدری خوب باشیم پدرخواندگی موفق

چگونه ناپدری خوب باشیم | پدرخواندگی موفق

پدرناتنی باید از همان ابتدا مرزها را تعیین کنید، اما باید برای تنش نیز آماده باشید. بچه ها ممکن است در مورد رابطه جدید مادرشان مشتاق نباشند و برای مدتی غیرعادی نیست که رفتار نامناسبی داشته باشند. سعی کنید این را شخصی نگیرید. تا جایی که می توانید با عشق خود سخاوتمند باشید، حتی در مواقع سخت، و به احتمال زیاد با گذشت ماه ها و سال ها همه چیز یکنواخت خواهد شد.

ادامه مطلب »
خشونت علیه کودکان

خشونت علیه کودکان (جنسی – مدرسه – آنلاین)

خشونت علیه کودکان اشکال مختلفی دارد. می تواند فیزیکی، عاطفی یا جنسی باشد. این اتفاق در همه کشورها و در هر محیطی رخ می دهد – در خانه کودک، جامعه، مدرسه و آنلاین. در برخی از نقاط جهان، نظم و انضباط خشونت آمیز از نظر اجتماعی پذیرفته شده و رایج است. و برای بسیاری از دختران و پسران، خشونت به دست افرادی است که به آنها اعتماد دارند – والدین یا مراقبان آنها، معلمان، همسالان و همسایگان.

ادامه مطلب »
تجاوزهای خطرناک برای کودکان از نظر سازمان های بین المللی

تجاوزهای خطرناک برای کودکان از نظر سازمان های بین المللی

از کشتار گسترده، معلولیت، آدم‌ربایی و خشونت جنسی گرفته تا استخدام در گروه‌های مسلح و اعتصاب به مدارس و بیمارستان‌ها، و همچنین تأسیسات آبی ضروری – کودکان ساکن در مناطق درگیری در سراسر جهان همچنان در مقیاسی تکان‌دهنده مورد حمله قرار می‌گیرند. 

ادامه مطلب »
پسر لجباز

روش رفتار با پسر لجباز

والدین کودکان اغلب با عصبانیت ها و نگرش های دوران کودکی دست و پنجه نرم می کنند. بنابراین اگر شما یکی از آنها هستید، ما به شما کمک می کنیم تا بفهمید چگونه با یک پسر لجباز رفتار کنید.

ادامه مطلب »
دختر لجباز

تکنیک معجزه آسا رفتار با دختر لجباز

خلق و خو چیزی است که ما با آن متولد می شویم. بچه ها می توانند خلق و خوی داشته باشند و اگر دختر شما لجباز است، باید بفهمید که شما تنها نیستید که بچه لجبازی دارید. بسیاری از والدین دارای فرزندان لجباز هستند و وقتی بچه ها خیلی کوچک هستند اشکالی ندارد. اما روشی که با کودک لجباز خود رفتار می کنید، تفاوت بزرگی را در نوع بزرگسالی آنها ایجاد می کند. مرحله کودک نوپا و مرحله نوجوان سخت ترین مرحله در نظر گرفته می شود.

ادامه مطلب »
نوشتن دیدگاه