چطور از پسرمان مرد بسازیم؟

های مهم خود را بشناسید و ارزش های خوب خود را به پسرتان آموزش دهید. پسر تان باید رویا داشته باشند، زندگی بدون رویا، زندگی بدون امید است. شما نباید قبل از اینکه آن ها برای رویاهای خود تلاش کنند، آن ها را ناامید کنید.آموزش دادن این مساله به پسرتان که بعد از شکست دوباره تلاش کند درس ارزشمندی است، شما باید این کار را با تاکید بر تلاش و نه بر نتیجه انجام دهید. تایج این تحقیق هم در مورد پسران و هم دختران صادق است. همه به محبت و لمس فیزیکی نیاز دارد؛ در آغوش گرفتن راه اصلی است برای نشان دادن محبت به شیوه ای سالم، فیزیکی و روزمره به فرزندان است.آن ها را در کار داوطلبانه و خدمت به دیگران مشارکت دهید.یک راه مفید که والدین می توانند به فرزندان خود در تصمیم گیری های خوب کمک کنند، این است که اجازه دهند تا فرزندشان، با عواقب انتخاب های خود روبرو شود.
چطور از پسرمان مرد بسازیم؟

یک تعریف کلی از تربیت، عبارت است از هدایت و راهنمایی فرزندان به منظور کشف توانایی ها، استعدادها و ظرفیت هایی دورنی آن ها که باعث رشد و کمال آن ها خواهد شد. تفاوت های ظاهری، روانی و جسمی که بین دختر و پسر وجود دارد، باید در روش تربیتی مورد توجه والدین قرار بگیرد؛ عدم توجه به تفاوت های تربیتی می تواند در آینده باعث بروز مشکلاتی برای فرزندان شود.

رفتار با پسر

دختری که به شیوه پسرانه رشد کرده و یا پسری که به روش دخترانه تربیت شده است، در آینده از نظر هویت جنسی دچار مشکل و سردرگمی خواهند شد. بنابراین والدین برای انتخاب روش تربیتی و سبک فرزندپروری خود باید به جنسیت کودکشان توجه کنند.

رفتار با پسرم

تربیت فرزندان چالشی بزرگ برای والدین است و تربیت فرزند پسر در جامعه امروزی مساله چالش برانگیزتر نیز می باشد. در این مقاله قصد داریم نکات مهم تربیتی را بیان کنیم که به شما کمک می کند از پسرتان یک مرد واقعی بسازید؛ پس با ما همراه باشید.

ارزش ها را به پسرتان بیاموزید.

ارزش های مهم خود را بشناسید و ارزش های خوب خود را به پسرتان آموزش دهید. ارزش های شما در هر زمینه ای بر نحوه تربیت پسرتان تأثیر می گذارد؛ به عنوان مثال کودکی که به او آموزش داده می شود با دیگران همانطور رفتار کند که دوست دارد دیگران با او رفتار کنند، تمایل بیش تری به اشتراک گذاشتن اسباب بازی هایش با دیگر کودکان دارد زیرا او می داند که در شرایطی مشابه دوست دارند، دیگران نیز اسباب بازی خود را با او به اشتراک بگذارند.

 اما کودکی که به او آموزش داده می شود ابتدا به خود فکر کند و بعد به دیگران، کمتر احتمال دارد که وسایلش را به اشتراک بگذارد، زیرا آن ها آموخته اند خودشان مهم تر از دیگران هستند، پس برای آن ها خواسته خودشان مهم تر از خواسته دیگران است.

بنابراین باید ارزش های خود را بشناسید، زیرا این همان چیزی است که شما به فرزند خود آموزش می دهید و زمانی می توانید یک انسان خوب و شایسته تربیت کنید که با یک نظام ارزشی خوب و اخلاقی آن ها را تربیت کنید.

 او را در راه تلاش برای رویاهایش تشویق کنید.

پسر تان باید رویا داشته باشند، زندگی بدون رویا، زندگی بدون امید است. شما نباید قبل از اینکه آن ها برای رویاهای خود تلاش کنند، آن ها را ناامید کنید.

ممکن است آرزوی پسر شما این باشد که در بزرگسالی یک فوتبالیست حرفه ای شود. در نظر بگیرید که او فقط 14 سال دارد و جاه طلبی فعلی او کاملا عادی است. بسیاری از والدین چنین رویاهایی را نطفه خفه می کنند، زیرا از نظر آن ها رسیدن به چنین هدفی واقع بینانه نیست؛ درست است که شانس تبدیل شدن به یک ورزشکار حرفه ای مثل یک فوتبالیست، ممکن است کم باشد، اما این بدان معنا نیست که آن ها نباید در این مسیر تلاش کنند؛ آن ها به مرور زمان و با تلاش کردن در این زمینه ورزشی متوجه خواهند شد که آیا به اندازه کافی برای رفتن به سطح بعدی خوب هستند یا نه؟

طرز رفتار با نوجوان پسر در سن بلوغ

زمانی که نوجوان برای رسیدن به آرزوهایش تلاش می کند، در حال یادگیری درس های ارزشمند زندگی است حتی اگر شانس رسیدن به رویایش یک در میلیون باشد. آن ها در حال یادگیریِ سخت کوشی و تلاش برای رسیدن به رویاهایشان هستند.

همچنین دنبال کردن رویاها شجاعت را در کودک تقویت می کند. شجاعت سوخت شما برای دستیابی به موفقیت های بزرگ در زندگی است.

به همین دلیل مهم است که به نوجوان خود کمک کنید تا برای رسیدن به رویاهای خوب تلاش کنند. آن ها نباید فقط در مدرسه و برای درس خواندن تلاش کنند، بلکه باید علایق و استعدادهای دیگرشان نیز شناسایی شده و به آن ها بها داده شود.

هیچ چیز خوبی در زندگی آسان به دست نمی آید. اگر پسرتان رویایی دارد، به او اجازه دهید که آن را دنبال کند و شما نیز در حد معقول به او کمک کنید. حتی اگر او به هدف نهایی خود نرسد هم اشکالی ندارد. مساله مهم درس هایی است که او در این مسیر می آموزد. به عنوان مثال، در مسیر تلاش برای یک بازیکن فوتبال حرفه ای شدن، پسرتان کار تیمی، آمادگی جسمانی، استراتژی و تعهد را یاد می گیرد. پس حتی اگر هرگز به یک بازیکن حرفه ای تبدیل نشود، هم تلاشش بیهوده نبوده است.

درس ‌هایی که پسر شما از سخت تلاش کردن و حتی شکست خوردن می گیرد درس های مهم و خوبی هستند. پس قبل از تلاش کردن او و صرفا به خاطر ترس از شکست خوردنش، او را از دنبال کردن رویایش منع نکنید. شکست خوردن، مهارت کنار آمدن با شکست و تلاش دوباره، بخشی از مسیر تبدیل شدن او به یک مرد قوی و واقعی است.

به او آموزش دهید که چطور با شکست کنار بیاید.

شکست بخشی از زندگی است. نحوه برخورد یک مرد با شکست، بر توانایی او در موفقیت تأثیرگذار می باشد. اگر مردی پس از شکست خوردن، نتواند خود را جمع کند و دوباره تلاش کند، هرگز به موفقیت واقعی نخواهد رسید.  وقتی در کودکی به پسرتان یاد می‌دهید که چطور خودشان را جمع کنند و دوباره تلاش کنند، در واقع او یاد می گیرد که چگونه از شکست نجات پیدا کنند.

آموزش دادن این مساله به پسرتان که بعد از شکست دوباره تلاش کند درس ارزشمندی است، شما باید این کار را با تاکید بر تلاش و نه بر نتیجه انجام دهید.

به عنوان مثال، اگر به پسر خود دوچرخه سواری را آموزش می دهید، احتمالاً قبل از اینکه این مهارت را کسب کند، بارها و بارها زمین می خورد. شما باید او را تشویق کنید که بلند شود و دوباره و دوباره تلاش کند و نباید بر نتیجه، که به تنهایی سوار دوچرخه شدن است، تمرکز کنید. درعوض، باید او را به خاطر تلاش زیاد و بلند شدن پس از زمین خوردن و تلاش مجدد تحسین کنید؛ در نهایت، شما می توانید زمانی که او بعد از تلاش کافی، دوچرخه سواری را با موفقیت یاد گرفت و در آن مهارت پیدا کرد نیز او را تحسین کنید؛ اما باید باز هم مطمئن شوید که روی سخت کوشی و پشتکار او تأکید می‌کنید، زیرا این همان چیزی است که او را به نتیجه موفقیت‌ آمیز می رساند.

برای موفقیت نیاز به زمان، تلاش و پشتکار است، بهترین راه کار برای ایجاد نگرشی که منجر به موفقیت می شود، تشویق و تمجید از تلاش های پسرتان است. در صورتی که اگر او روی نتیجه تمرکز کند( مثل برنده شدن در یک بازی) اما به نتیجه دلخواه خود نرسد، احساس شکست خواهند کرد.

 به او جوانمرد بودن را بیاموزید.

جوانمردی یک مهارت مهم در رشد فردی است. ما همیشه نمی توانیم در زندگی برنده باشیم و ممکن است گاهی نیز بازنده باشیم. پذیرش این موضوع برای برخی افراد بسیار سخت است. والدین باید این مهارت را از سنین پایین به فرزندان خود بیاموزند.

به عنوان مثال، وقتی کودکتان یک بازی رقابتی دو نفره انجام می دهد و حریفش برنده می شود، به جای اینکه عصبانی شود، باید به حریف خود تبریک بگوید. شما باید به او یاد بدهید که به حریف خود بگوید« بازی خوبی بود، تبریک می گویم». این می تواند تمرین خوبی برای یادگیری جوانمردی و بالا بردن ظرفیت باخت در کودک باشد. است.

او را در آغوش بگیرید.

پسرها هم مثل دختران به محبت نیاز دارند. محبت هم می تواند به صورت گفتاری و هم به صورت فیزیکی باشد. پسرها نیز به در آغوش گرفته شدن نیاز دارند. برخی والدین تصور می کنند که در آغوش گرفتن یا محبت باعث ضعیف شدن پسر می شود. اما این اصلا درست نیست. در آغوش گرفتن پسرتان و گفتن “دوستت دارم” به او باعث تاثیرات مثبتی بر رشدش خواهد شد و همچنین او را به شوهر، پدر و الگوی خوبی در بزرگسالی تبدیل خواهد کرد.

نحوه رفتار با پسر 11 ساله

تحقیقات نشان می دهد که در آغوش گرفتن مزایایی مثل سلامت جسمانی، کاهش ترس، ارتباط بهتر با دیگران، افزایش شادی و کاهش استرس را در بر دارد. 

نتایج این تحقیق هم در مورد پسران و هم دختران صادق است. همه به محبت و لمس فیزیکی نیاز دارد؛ در آغوش گرفتن راه اصلی است برای نشان دادن محبت به شیوه ای سالم، فیزیکی و روزمره به فرزندان است.

پسری که در خانوده ای بزرگ می شود که در آغوش گرفته شده است، به فردی مهربان نیز تبدیل می شود، برعکس اگر پسر در خانواده‌ای بزرگ شود که در آن هرگز در آغوش گرفته نمی‌شود، احتمالاً در بزرگسالی بغل کردن را ناخوشایند می‌دانند و نمی تواند محبت خود را ابراز کند.

بنابراین هرچه بتوانید روزانه پسرتان را بیشتر بغل کنید، بهتر است؛ پسرتان را در آغوش بگیرید و به او بگویید دوستش دارید.

نحوه رفتار با پسر 11 ساله

مسئولیت پذیری را به پسرتان آموزش دهید.

لازم نیست که همه کارهای مربوط به پسرتان را انجام دهید. شما باید به او مسئولیت پذیری را یاد دهید. اگر هر روز شما تختش را مرتب کنید، او هیچ وقت این کار را یاد نخواهد گرفت و آن را وظیفه ی خود نخواهد دانست.

مسئولیت پذیری یکی از مهارت هایی است که باید از کودکی به او یاد دهید. در سن سه سالگی، کودک می تواند در کارهای ساده خانه مانند دور ریختن زباله، مرتب کردن اسباب بازی ها، غذا دادن به حیوانات خانگی و کنار گذاشتن لباس های کثیف کمک کند. در ابتدا ممکن است فرزندتان نتواند به نحو احسن کارش را انجام دهد، اما به مرور یاد می گیرد و مهارت انجام دادن کارها را می آموزد.

رفتار با نوجوان ۱۷ ساله

درگیر دیدگاه جنسیتی نسبت به کارهای خانه نشوید که بعضی کارهای خانه وظیفه پسر است و برخی مناسب دختر.  شما باید همه مهارت های لازم را با اختصاص دادن کارها به هر دو یاد بدهید.

برای مثال زمانی پسرتان به دانشگاه می رود یا محل کارشان در شهر دیگری است، آن ها باید از پس کارهای خود بر بیایند. همچنین این مهارت ها، آن ها را به همسر بهتر و مطلوب‌ تری تبدیل می‌کند. هیچ زنی نمی خواهد با مردی ازدواج کند که کاملاً در انجام کارهای خانه ناتوان است.

هم اتاقی و همسر خوب بودن مستلزم توانایی انجام کارهایی مانند نظافت، شستن ظروف، آشپزی، شستن لباس و هر مهارتی است که در اداره خانه دخیل است. بنابراین باید به پسر خود از کودکی این مهارت ها را آموخته باشید تا بتوانند کارهایشان را انجام دهند.

به پسر خود مهارت های ارتباطی را یاد بدهید.

یادگیری مهارت های ارتباطی برای هر پسری مهم است تا بتواند در روابط و حرفه خود موفق شود. ازنظر فارسیدو مهارت ارتباطی پایه و اساس تعامل انسانی است. اگر پسری در برقراری ارتباط مشکل داشته باشد، جاه طلبی های شغلی نیز برایش چالش برانگیز و سخت خواهد شد.

تکنولوژی یکی از دلایلی است که باعث کاهش مهارت ارتباطی در نوجوانان می شود. در عصری که پیام کوتاه و پیام رسانه های اجتماعی رایج است و همچنین کودکان به خصوص پسرها، ساعات زیادی از روز را جلوی صفحه نمایش سپری می کنند، تعامل چهره به چهره بسیار کاهش می یابد، درنتیجه مهارت های ارتباط رو در رو در آن ها شکل نمی گیرد.

اولین قدم برای آموزش و بهبود مهارت های ارتباطی، محدود کردن دسترسی به تکنولوژی و صرف زمان برای تعامل با فرزندتان است. صحبت کردن روزانه با کودک و ایجاد مکالمه برای الگوسازی مهارت های ارتباطی، می تواند مفید باشد.

رفتار با پسر ساله

به او مهربانی و همدلی را یاد بدهید.

مهربانی و همدلی مهارت هایی است که باید به پسر خود یاد بدهید. نهادینه شدن مهربانی و همدلی در روان کودک، در آینده نه تنها بر رابطه او با همسر و فرزندانش، بلکه بر همکاران و دوستانش نیز اثر گذار است.

آموزش همدلی و مهربانی به پسران به بهتر شدن دنیا کمک می کند.

تربیت فرزند پسر لجباز

چند راه عملی برای آموزش مهربانی به پسران عبارت است از:

  • خودتان الگوی مهربانی و همدلی برای کودک باشید.
  • این فلسفه را به او بیاموزید که باید با دیگران همانطور رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار شود.
  • آن ها را در کار داوطلبانه و خدمت به دیگران مشارکت دهید.
  • به آن ها بیاموزید که از کلمات تحسین آمیز و تمجید واقعی برای دیگران استفاده کنند.
  • به آن ها بیاموزید که هرگز قلدر نباشند و با گفتار و رفتارشان، خود را به الگوی مهربانی در گروه همسالان خود تبدیل کنند.
  • به آن ها بیاموزید که در همه موقعیت ها از کلمات مودبانه مانند لطفا، متشکرم و ببخشید استفاده کنند.
  • به آن ها بیاموزید که با دیگران مهربان باشند زیرا این روش نه تنها راه درستی است، بلکه احساس خوبی نیز دارد.
  • به آن ها بیاموزید که برای زندگی و شرایط خود سپاسگزار باشند، زیرا این موضوع به آن ها کمک می کند تا نسبت به کسانی که شرایط کمتری دارند احساس همدلی و دلسوزی داشته باشند.

پرورش حس همدلی، مهربانی و آموزش ارزش های اخلاقی و اعتقادی در پسرتان از سنین پایین به او کمک می کند تا در بزرگسالی به مردی خوب و مهربان تبدیل شود. این آموزش، به همان اندازه که به تربیت قلب او می پردازد، به تربیت ذهن او نیز مربوط می شود.

تاثیر انتخاب و تصمیم گیری ها بر زندگی را  به پسر خود بیاموزید.

فرزند شما زمانی می تواند انتخاب های خوبی داشته باشد که بتواند درست و غلط را به خوبی تشخیص دهد. این آموزش نیز از خانه شروع می شود. اگر می‌خواهید پسرتان موفق شود، به او درست و غلط را بیاموزید و به او یاد بدهید که چگونه انتخاب های خوبی برای زندگی داشته باشد. آن ها باید نه گفتن به مواد مخدر، سیگار کشیدن، نوشیدن مشروبات الکلی را یاد بگیرند، زیرا همه آن ها به‌شدت اعتیادآور هستند و سلامتی و رشد آن ها اثرات بسیار مخربی دارند.

با فرزند خود در مورد انتخاب های زندگی و اینکه چگونه تصمیماتی که اکنون می گیرد می تواند بر آینده او تأثیر بگذارد صحبت کنید. به عنوان مثال، یک نوجوان ممکن است فکر کند که سیگار کشیدن گاه و بیگاه کار مهمی نیست، زیرا ممکن است از خطرات سیگار کشیدن آگاه نباشند. بنابراین بهتر است در مورد مسائل کوچک و بزرگ با او صحبت کنید و به او آگاهی های لازم را بدهید، قبل از اینکه تصمیم گیری های بدی برای زندگی داشته باشند.

رفتار با نوجوان 12 ساله چگونه است؟

یک راه مفید که والدین می توانند به فرزندان خود در تصمیم گیری های خوب کمک کنند، این است که اجازه دهند تا فرزندشان، با عواقب انتخاب های خود روبرو شود. برای مثال زمانی که فرزندتان پروژه مدرسه اش را انجام نمی دهد و کل زمان خود را به بازی کردن می پردازد، یا انجام پروژه را تا روز قبل از تحویل به تعویق می اندازد و در نهایت نمی تواند پروژه اش را کامل کند، شما نباید برای جلوگیری از تنبیه شدنش، پروژه او را آماده کنید، بلکه باید اجازه دهید که او با پیامد تصمیمات خود روبرو شود و بفهمد که تصمیمات و انتخاب هایش می تواند در زندگیش تاثیر بگذارد.

اگر مادر از اینکه پسرش پروژه علمی خود را انجام نمی دهد احساس ناراحتی کند و پروژه او را خودش انجام دهد، به پسر خود می آموزد که وقتی شرایط سخت شود، مادرش او را نجات خواهد داد. بنابراین او نگرانی از نداشتن پروژه، تنبیه شدن توسط معلم و نمره بد را را تجربه نخواهد کرد، چون مامان همه چیز را درست کرده است.

این کار در بلندمدت نه تنها به او کمک نمی کند بلکه می تواند باعث مشکلات رفتاری در او شود. پسر شما باید این شکست ها و ناکامی ها را تجربه کند تا بداند تصمیماتش عواقبی دارد.

صداقت را به پسرمان بیاموزید.

مردان بالغی که دروغ می گویند و دیگران را فریب می دهند شخصیت ضعیفی دارند. اگر می خواهید پسرتان به مردی صادق تبدیل شود، باید صداقت را از سنین پایین به او بیاموزد.

در زیر چند راه وجود دارد که می توانید به کودک خود صادق بودن را بیاموزید.

  • خودتان الگوی مناسبی برای فرزندتان باشید.
  • او را به خاطر راستگویی تشویق و تحسین کنید. نباید با پسرتان به گونه ای رفتار کنید که فکر کند به خاطر گفتن حقیقت مجازات می شود، زیرا در این صورت از گفتن حقیقت اجتناب می کند.
  • او را مجبور به گفتن حقیقت نکنید، اجازه دهید خودش حقیقت را بگوید.
  • گفتن دروغ های کوچک به کودکان را ترک کنید. مثلاً اینکه به او بگویید پارک تعطیل است تا او را از رفتن به پارک منصرف کنید، شما را دروغگو می کند. با فرزندتان صادق باشید، اگر وقت ندارید آن ها را به پارک ببرید، به او توضیح دهید که به دلیل قرارهایتان امروز نمی توانید به پارک بروید، اما دو روز بعد آن ها را به آنجا می برید و حتما به قول خود عمل کنید.
  • به قول هایی که می دهید عمل کنید، اگر شما به قول خود وفا نکنید از نظر او یک دروغ گو هستید.
  • وقتی می خواهید فرزندتان در مورد یک موقعیت حقیقت را بگوید، مانند مجرم با او برخورد نکنید. به عنوان مثال، اگر لامپ اتاق نشیمن شما شکسته  و حدس می زنید که پسرتان این کار را کرده است، به سراغ او نروید و فریاد نزنید: “می دانم که لامپ را شکستی، بهتر است همین الان اعتراف کنی وگرنه…”. بدون متهم کردن و فریاد زدن، از او در مورد چراغ بپرسید. وادار کردن او به گفتن حقیقت نه تنها به او صداقت را یاد نمی دهد، بلکه ممکن است او را در به سمت پنهان کردن حقیقت یا حتی دروغ گفتن، از ترس تنبیه سوق دهد.
  • اگر آن ها به دروغ خود اعتراف کرده اند. بهتر است با آن ها در مورد آسیب هایی که دروغ گفتن، به روابط با دیگران وارد می کند، صحبت کنید و کمک کنید بفهمند که دروغ برای روابط مضر است.
  • پسرتان را به خاطر گفتن حقیقت، به ویژه در شرایطی که گفتن حقیقت دشوار است، تحسین کنید.
  • به او کمک کنید تا علایق و استعدادهایش را کشف کند.

رفتار با نوجوان پسر ۱۳ ساله

اگر به کاری که انجام می دهید بی علاقه باشید، موفقیت در آن کار نیز بسیار سخت می شود. برای اینکه تضمین کنید پسرتان در آینده موفق می شود باید علایق و استعدادهای او را کشف کنید.

نوجوانان نمی دانند در چه زمینه ای استعداد دارند، یکی از وظیفه والدین این است به آن ها کمک کنند تا استعدادها و توانایی های طبیعی خود را شناسایی کنند.

اگر پسرتان در فعالیت و کاری مهارت دارد و از آن لذت می برد، باید به برای او بستری فراهم کنید تا بتواند استعداد خود را کشف کرده و مهارتش را توسعه دهد. به عنوان مثال، اگر می بینید که پسر شما هماهنگی چشم و دست خوبی با توپ دارد و از لگد زدن به توپ لذت می برد، بهتر است او را در یک باشگاه فوتبال ثبت نام کنید تا او بتواند مهارت خود را افزایش دهد؛ شاید این کار به علاقه اش نیز تبدیل شود.

زمانی که شما فعالیت های مورد علاقه پسرتان را کشف کنید و کاری که به زندگی او شوق و اشتیاق می بخشد را در سنین نوجوانی شناسایی کنید، می توانید در پیدا کردن مسیری که او را به موفقیت برساند کمک کنید.

در او شوق به یادگیری ایجاد کنید.

پسر شما چه بخواهد مکانیک، آرایشگر یا جراح مغز و اعصاب باشد، باید آموزش ببیند و یاد بگیرد. روزی که فکر می کنیم نیازی به یادگیری چیز دیگری نداریم، روزی است که رشد خود را متوقف کرده ایم. به همین دلیل است که ما باید به فرزندان خود یاد بدهیم که یادگیری و آموزش هرگز تمام نمی شود.

یکی از راه های ایجاد اشتیاق و عشق به یادگیری در پسرتان این است که برای او کتاب بخوانید و به او بفهمانید که که کتاب می تواند در هر کاری به او کمک کند

مثلاً ممکن است بخواهد ورزش چوگان را شروع کند در حالی که چیزی از این بازی نمی داند و فقط یک بار این بازی را تماشا کرده است. تمرین این ورزش بسیار مهم است، اما دانستن قوانین، نحوه استفاده صحیح از تجهیزات و اینکه چه تمریناتی او را به بازیکن بهتری تبدیل می کند نیز با اهمیت و مفید است. بنابراین خواندن کتابی در مورد چوگان می تواند به او کمک کند تا قبل از اینکه وارد زمین شود، در مورد این ورزش بیاموزد.

با این حال، نیازی نیست که یادگیری تنها از طریق مدرسه و کتاب باشد. فقط کافی است اشتیاق به بهتر شدن در یک فعالیت و همچنین تمایل به یادگیری و رشد از طریق ترکیب دانش و تجربه وجود داشته باشد.

نحوه رفتار با پسر 17 ساله

احترام به مرزها را آموزش دهید

یکی از موارد مهمی که باید از سنین کم به پسرها آموزش داد، احترام گذاشتن و رعایت حدود است. آن ها باید یاد بگیرند به دیگران به ویژه بزرگترها و خانم ها احترام بگذارند.

 اگر در خانه به آن ها آموزش داده شود که زنان حقیر هستند، این باور در دوران بزرگسالی در ازدواج، محل کار و زندگی نیز با آن ها خواهد بود. پسرها زمانی یاد می گیرند که به زنان احترام بگذارند که به آن ها آموزش داده شود که زنان با مردان برابر هستند.

اما تساوی زن و مرد به معنی یکسان بون توانایی های نیست. برای مثال مردان توانایی به دنیا آوردن نوزاد را ندارند. با این حال، داشتن توانایی های متفاوت ما را نابرابر نمی کند، فقط ما را متفاوت می کند.

خشونت علیه زنان زمانی متوقف خواهد شد که پسران از سنین پایین یاد بگیرند که باید به زنان احترام بگذارند و حریم آن ها را رعایت کنند. بنابراین، باید از سنین کم در مورد نحوه رفتار با زنان با پسر خود صحبت کنید.

همچنین داشتن الگوهای مثبت رفتار و روابط نیز بسیار مهم است. اعمال شما بلندتر از کلمات شما صحبت خواهد کرد. بنابراین، اگر پدری جلوی پسرش با همسرش بدرفتاری می کند و در هنگام عصبانیت او را کتک می زند، نمی تواند انتظار داشته باشد که پسرش رفتاری متفاوت از او با زنان داشته باشد، حتی اگر پدرش مدام در مورد احترام به زنان با او صحبت کرده باشد و به او گفته باشد که نباید به هیچ زنی ضربه بزند.

این نکته برای رفتار با جوان ۱۸ ساله و کمتر خیلی مهم است.

توصیه فارسیدو!

بزرگ کردن و تربیت پسرها کار آسانی نیست، اگر می خواهید پسرتان به یک مرد قوی و واقعی تبدیل شود، به زمان، انرژی، تلاش، عشق و صبر زیادی نیاز خواهید داشت. برای تربیت بهتر فرزندتان، می توانید از منابع آنلاین، کتاب ها و مشاوره های حرفه ای نیز کمک بگیرید.

سایت فارسیدو

تمامی محتوا و آموزشهای خانواده، ازدواج و روانشناسی سایت ” فارسیدو” توسط تیم تخصصی و با استفاده از منابع علمی و به روز تهیه شده و در اختیار شما قرار داده شده است. کپی برداری و استفاده از مطالب با ذکر نام و آدرس سایت بلامانع است.

با 5 ستاره از ما حمایت کنید
5/5
در linkedin به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در email به اشتراک بگذارید
در facebook به اشتراک بگذارید
پذیرش ناپدری و نامادری جدید

چگونه پذیرش ناپدری و نامادری جدید را برای کودکان آسانتر کنیم؟

من نامادری هستم چه باید کنم؟ چگونه ناپدری مهربان باشیم؟ ارتباط، صبر، ایجاد استانداردهای توافق شده توسط بزرگسالان درگیر و تثبیت نقش عضو جدید در خانواده ای که قبلاً زندگی نامه قبلی دارد، کلیدی است تا داستان «سیندرلا» تکرار نشود.

ادامه مطلب »
چگونه یک ناپدری خوب باشیم پدرخواندگی موفق

چگونه ناپدری خوب باشیم | پدرخواندگی موفق

پدرناتنی باید از همان ابتدا مرزها را تعیین کنید، اما باید برای تنش نیز آماده باشید. بچه ها ممکن است در مورد رابطه جدید مادرشان مشتاق نباشند و برای مدتی غیرعادی نیست که رفتار نامناسبی داشته باشند. سعی کنید این را شخصی نگیرید. تا جایی که می توانید با عشق خود سخاوتمند باشید، حتی در مواقع سخت، و به احتمال زیاد با گذشت ماه ها و سال ها همه چیز یکنواخت خواهد شد.

ادامه مطلب »
خشونت علیه کودکان

خشونت علیه کودکان (جنسی – مدرسه – آنلاین)

خشونت علیه کودکان اشکال مختلفی دارد. می تواند فیزیکی، عاطفی یا جنسی باشد. این اتفاق در همه کشورها و در هر محیطی رخ می دهد – در خانه کودک، جامعه، مدرسه و آنلاین. در برخی از نقاط جهان، نظم و انضباط خشونت آمیز از نظر اجتماعی پذیرفته شده و رایج است. و برای بسیاری از دختران و پسران، خشونت به دست افرادی است که به آنها اعتماد دارند – والدین یا مراقبان آنها، معلمان، همسالان و همسایگان.

ادامه مطلب »
تجاوزهای خطرناک برای کودکان از نظر سازمان های بین المللی

تجاوزهای خطرناک برای کودکان از نظر سازمان های بین المللی

از کشتار گسترده، معلولیت، آدم‌ربایی و خشونت جنسی گرفته تا استخدام در گروه‌های مسلح و اعتصاب به مدارس و بیمارستان‌ها، و همچنین تأسیسات آبی ضروری – کودکان ساکن در مناطق درگیری در سراسر جهان همچنان در مقیاسی تکان‌دهنده مورد حمله قرار می‌گیرند. 

ادامه مطلب »
پسر لجباز

روش رفتار با پسر لجباز

والدین کودکان اغلب با عصبانیت ها و نگرش های دوران کودکی دست و پنجه نرم می کنند. بنابراین اگر شما یکی از آنها هستید، ما به شما کمک می کنیم تا بفهمید چگونه با یک پسر لجباز رفتار کنید.

ادامه مطلب »
دختر لجباز

تکنیک معجزه آسا رفتار با دختر لجباز

خلق و خو چیزی است که ما با آن متولد می شویم. بچه ها می توانند خلق و خوی داشته باشند و اگر دختر شما لجباز است، باید بفهمید که شما تنها نیستید که بچه لجبازی دارید. بسیاری از والدین دارای فرزندان لجباز هستند و وقتی بچه ها خیلی کوچک هستند اشکالی ندارد. اما روشی که با کودک لجباز خود رفتار می کنید، تفاوت بزرگی را در نوع بزرگسالی آنها ایجاد می کند. مرحله کودک نوپا و مرحله نوجوان سخت ترین مرحله در نظر گرفته می شود.

ادامه مطلب »
نوشتن دیدگاه