با خانواده شوهر بد چیکار کنیم؟

با خانواده شوهر بد چیکار کنیم؟ کی از چالش‌های زندگی مشترک، داشتن رابطه با خانواده همسر است. گاهی اوقات این رابطه می‌تواند بسیار دشوار و حتی طاقت‌فرسا باشد. اگر خانواده همسر شما رفتارهای بدی با شما دارند، باید با روش‌های درست با آن‌ها برخورد کنید. در این مقاله، چند راهکار برای برخورد با خانواده شوهر بد را به شما معرفی می‌کنیم.

مرزهای خود را مشخص کنید

اولین قدم برای برخورد با خانواده شوهر بد، مشخص کردن مرزهای خود است. به آن‌ها بگویید که چه رفتارهایی را می‌پذیرید و چه رفتارهایی را نمی‌پذیرید. برای مثال، اگر آن‌ها مدام به شما انتقاد می‌کنند، به آن‌ها بگویید که از انتقادهای آن‌ها ناراحت می‌شوید و دوست ندارید که این کار را ادامه دهند.

با همسر خود صحبت کنید

با همسر خود در مورد رفتارهای خانواده‌اش صحبت کنید. به او بگویید که از رفتارهای خانواده‌اش ناراحت هستید و دوست دارید که در این مورد با او همکاری کند. از او بخواهید که با خانواده‌اش صحبت کند و از آن‌ها بخواهد که رفتارهایشان را تغییر دهند.

از همسر خود حمایت بگیرید

اگر همسر شما از شما حمایت کند، برخورد با خانواده‌اش برای شما آسان‌تر خواهد بود. به او بگویید که از حمایت او قدردانی می‌کنید و دوست دارید که در این مورد کنار شما باشد.

از برخوردهای منفی خودداری کنید

سعی کنید از برخوردهای منفی مانند بحث و دعوا با خانواده شوهر خودداری کنید. این کار فقط اوضاع را بدتر خواهد کرد.

پیشنهاد مشاور: رابطه زیرکانه و موثر با خانواده همسر

روی رابطه خود با همسرتان تمرکز کنید

مهم‌ترین چیز در این شرایط، حفظ رابطه خوب با همسرتان است. سعی کنید روی رابطه خود با او تمرکز کنید و اجازه ندهید که رفتارهای خانواده‌اش رابطه شما را تحت تأثیر قرار دهد.

در اینجا چند نکته دیگر برای برخورد با خانواده شوهر بد آورده شده است:

  1. تلاش کنید تا با خانواده شوهر خود ارتباط برقرار کنید. سعی کنید درک کنید که چرا آن‌ها چنین رفتارهایی دارند. شاید آن‌ها از شما می‌ترسند یا نگران هستند.
  2. مهربان باشید و از قضاوت کردن آن‌ها خودداری کنید. قضاوت کردن آن‌ها فقط اوضاع را بدتر خواهد کرد.
  3. صبر داشته باشید. تغییر رفتار خانواده شوهر شما ممکن است زمان‌بر باشد.
  4. اگر با رعایت این نکات، همچنان مشکل دارید، می‌توانید از یک مشاور خانواده کمک بگیرید. مشاور خانواده می‌تواند به شما کمک کند تا راه‌های بهتری برای برخورد با خانواده شوهر خود پیدا کنید.

سیاست های عروس برای مادر شوهر

ابطه عروس و مادر شوهر یکی از مهم ترین روابط در زندگی مشترک است. این رابطه می تواند بسیار صمیمی و نزدیک باشد یا می تواند پر از چالش و تنش باشد. اگر می خواهید رابطه خوبی با مادر شوهر خود داشته باشید، باید چند سیاست کلی را رعایت کنید.

احترام

اولین و مهم ترین سیاستی که باید رعایت کنید، احترام است. مادر شوهر شما یک فرد بالغ و با تجربه است و باید به او احترام بگذارید. حتی اگر با او اختلاف نظر دارید، باید این اختلاف را با احترام حل کنید.

صبر

مادر شوهر شما ممکن است زمان بیشتری برای پذیرفتن شما نیاز داشته باشد. به او فرصت دهید تا با شما آشنا شود و شما را به عنوان یک عضو جدید خانواده بپذیرد.

ارتباط

با خانواده شوهر بد چیکار کنیم؟

با مادر شوهر خود ارتباط برقرار کنید. با او صحبت کنید، او را در مورد زندگی خود و خانواده خود مطلع کنید و از او در مورد زندگی خود بپرسید.

پیشنهاد مشاور: چگونه مادرشوهر و مادربزرگ خوبی باشیم

کمک

به مادر شوهر خود کمک کنید. کارهایی را انجام دهید که نشان دهد به او اهمیت می دهید و می خواهید او را خوشحال کنید.

گذشت

همه اشتباه می کنند. اگر مادر شوهر شما کاری کرد که شما را ناراحت کرد، از او بگذرید. فراموش نکنید که او یک انسان است و ممکن است اشتباه کند.

در اینجا چند نکته خاص برای بهبود رابطه با مادر شوهر آورده شده است:

  1. سعی کنید زمان بیشتری را با مادر شوهر خود بگذرانید. این کار به شما کمک می کند تا او را بهتر بشناسید و رابطه نزدیک تری با او برقرار کنید.
  2. به مادر شوهر خود هدیه بدهید. این کار نشان می دهد که به او اهمیت می دهید و قدردان او هستید.
  3. با مادر شوهر خود در مورد چیزهایی که دوست دارید صحبت کنید. این کار به شما کمک می کند تا نقاط مشترک بیشتری پیدا کنید و رابطه دوستانه تری با او برقرار کنید.

سایت فارسیدو

تمامی محتوا و آموزشهای خانواده، ازدواج و روانشناسی سایت ” فارسیدو” توسط تیم تخصصی و با استفاده از منابع علمی و به روز تهیه شده و در اختیار شما قرار داده شده است. کپی برداری و استفاده از مطالب با ذکر نام و آدرس سایت بلامانع است.

با 5 ستاره از ما حمایت کنید
5/5
در linkedin به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در email به اشتراک بگذارید
در facebook به اشتراک بگذارید

با خانواده شوهر بد چیکار کنیم؟

با خانواده شوهر بد چیکار کنیم؟ کی از چالش‌های زندگی مشترک، داشتن رابطه با خانواده همسر است. گاهی اوقات این رابطه می‌تواند بسیار دشوار و حتی طاقت‌فرسا باشد. اگر خانواده همسر شما رفتارهای بدی با شما دارند، باید با روش‌های

ادامه مطلب »
پذیرش ناپدری و نامادری جدید

چگونه پذیرش ناپدری و نامادری جدید را برای کودکان آسانتر کنیم؟

من نامادری هستم چه باید کنم؟ چگونه ناپدری مهربان باشیم؟ ارتباط، صبر، ایجاد استانداردهای توافق شده توسط بزرگسالان درگیر و تثبیت نقش عضو جدید در خانواده ای که قبلاً زندگی نامه قبلی دارد، کلیدی است تا داستان «سیندرلا» تکرار نشود.

ادامه مطلب »
چگونه یک ناپدری خوب باشیم پدرخواندگی موفق

چگونه ناپدری خوب باشیم | پدرخواندگی موفق

پدرناتنی باید از همان ابتدا مرزها را تعیین کنید، اما باید برای تنش نیز آماده باشید. بچه ها ممکن است در مورد رابطه جدید مادرشان مشتاق نباشند و برای مدتی غیرعادی نیست که رفتار نامناسبی داشته باشند. سعی کنید این را شخصی نگیرید. تا جایی که می توانید با عشق خود سخاوتمند باشید، حتی در مواقع سخت، و به احتمال زیاد با گذشت ماه ها و سال ها همه چیز یکنواخت خواهد شد.

ادامه مطلب »
خشونت علیه کودکان

خشونت علیه کودکان (جنسی – مدرسه – آنلاین)

خشونت علیه کودکان اشکال مختلفی دارد. می تواند فیزیکی، عاطفی یا جنسی باشد. این اتفاق در همه کشورها و در هر محیطی رخ می دهد – در خانه کودک، جامعه، مدرسه و آنلاین. در برخی از نقاط جهان، نظم و انضباط خشونت آمیز از نظر اجتماعی پذیرفته شده و رایج است. و برای بسیاری از دختران و پسران، خشونت به دست افرادی است که به آنها اعتماد دارند – والدین یا مراقبان آنها، معلمان، همسالان و همسایگان.

ادامه مطلب »
تجاوزهای خطرناک برای کودکان از نظر سازمان های بین المللی

تجاوزهای خطرناک برای کودکان از نظر سازمان های بین المللی

از کشتار گسترده، معلولیت، آدم‌ربایی و خشونت جنسی گرفته تا استخدام در گروه‌های مسلح و اعتصاب به مدارس و بیمارستان‌ها، و همچنین تأسیسات آبی ضروری – کودکان ساکن در مناطق درگیری در سراسر جهان همچنان در مقیاسی تکان‌دهنده مورد حمله قرار می‌گیرند. 

ادامه مطلب »
پسر لجباز

روش رفتار با پسر لجباز

والدین کودکان اغلب با عصبانیت ها و نگرش های دوران کودکی دست و پنجه نرم می کنند. بنابراین اگر شما یکی از آنها هستید، ما به شما کمک می کنیم تا بفهمید چگونه با یک پسر لجباز رفتار کنید.

ادامه مطلب »
نوشتن دیدگاه